|
picafort.net Es foro de tots es picaforters
|
| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
Toni Rango 2

Registrat: 28 Jun 2008 Missatges: 123
|
Publicat: Dv Ago 01, 2008 7:53 pm Assumpte: EXCUSES (per un detall) I ENHORAB. AL COL·LEGA PEP DE SA SAA |
|
|
En primer lloc, vull demanar excuses per dues presumptes deficiències des meu escrit a sa meva secció de sa Revista "En Voz Escrita". Sa primera, que amb tota seguritat se malinterpretarà i me ferà apareixer com a un presumptuós, es lo que ve darrera sa meva signatura, aparentment tirant-me flors a jo mateix sense haver de mester padrina. En cloncloure s'escrit vaig considerar si ho devia posar o no. Era ben conscient de tot lo dolent que me pot fer apareixer. Però sa feta no és gratuita. Per una part, es un missatge subliminal cap a un parell d'individuos (i era important posar-ho), i en segón lloc, tenguent en compta es tema de s'article, crec que és aprofitós donar a coneixer aquestes ONG's a ses que me referesc. Es un article que te s'aprovació de "Médicos del Mundo", i els havia d'anomenar. No nomes contribuesc econòmicament, sino amb aquest tipo de col·laboracions, que se remeten a Madrid.
Tant de bó pogues donar una doberada an aquestes ONGs, però sa contribució és normaleta. Està a l'abast de tothom, perquè no posen cap límit.
Dues queixes personals cap a sa Revista (crec que més be cap en es maquetador) és que en aquest article faig vàries referencies a unes il·lustracions que acompanyaven es meu article. No foren publicades. Si s'article me va costar d'escriure un 10% des temps, aquestes fonamentals il·lustracions, me varen costar es 90% restant. No se pot comprendre cabalment es meu escrit sense sa part gràfica censurada. Demàn a s'administrador des forum que m'expliqui, si te sa bondat, com se podria penjar en es Forum. Estic segur que ho trobareu interessant.
Al Col·lega de sa SAA. Gracies per contestar i contribuir a un tema sèrio com és es que has tractat. Jo no vull fer combregar amb rodes de molí a ningú, pero tant tu com jo som opinadors. M'acuses de intentar convencer a sa gent, però a tots ets periodistes que se dediquen al génere d'opinió se lis anomena (inclús des de sa carrera de Ciències de s'Informació -Periodisme, o sia-), "creadors d'opinió". Son gent que normalment, amb bona fe, vol donar publicitat a ses seves idees, i amb aixó està inclós sa legitima pretensió d'intentar o be reflexionar, o be convencer als seus lectors. No és cap pecat i és necessari. Per això tenim tanta oferta de diaris. Si a qualcú no l'interesa sa línia argumental de qualque columnista, va i barata de diari. Ja vaig dir que a jo, per exemple, no m'agrada en Jimenez Losantos (que ara està rebent de per tot). Qui no en vulga, que no en mengi. Jo me veig amb s'obligació moral de donar testimoni de lo que molt altre gent molt més preparada que jo pensa.
M'agradat es teu article, però estic en desacord i rebràs una civilitzada réplica.
Per lo demés, segueix essent valent i denunciant coses que no haurien de passar.
Atemptament:
Toni. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Toni Rango 2

|
Publicat: Ds Ago 02, 2008 10:41 am Assumpte: Segona Part |
|
|
És sa 2ª vegada que escric aquest missatge. Sa web de vegades falla. Aixì que ara aniré al grà.
Ses cursives (abans donava s'explicació) són ilegibles.
A Pep de Sa Saa: és vera, hem contribuït a animar es Forum, i això és bo. Més enllà de tensions dialectiques que mai feràn arribar sa sang al riu, com va dir en Humprhey Bogart a Casablanca (1942) al capità Renault en es final de sa pel·lica: "Presiento que este puede ser el principio de una gran amistad".
Memòries. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Marc Nofre Site Admin

Registrat: 28 Gen 2004 Missatges: 74
|
Publicat: Ds Ago 02, 2008 11:24 am Assumpte: |
|
|
Aquestes imatges formen part des darrer article den Toni Cantarellas i com que per una omissió involuntària no varem esser publicades a sa revista noltros les penjam aquí perquè se valori s'esforç que va fer en Toni per a crear-les.
 |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Pep de sa Saa Rango 1

Registrat: 19 Mai 2008 Missatges: 25
|
Publicat: Dg Ago 03, 2008 7:44 am Assumpte: Artículo Antonio Cantarellas |
|
|
Permíteme felicitarte por tu artículo (me quito el sombrero, te hago una reverencia y extiendo la alfombra roja) y añadir unas palabras que pronunció recientemente la galardonada primatóloga británica Jane Goodall el 24 de Julio de 2008: "Los humanos todavía no hemos entendido como funciona este planeta. Hemos fallado como especie".
Fins prest. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Toni Rango 2

|
Publicat: Dj Ago 07, 2008 4:17 pm Assumpte: Gracies i Reflexió, Pep. |
|
|
Si m'exténs sa catifa vermella me permetràs que la trepitgi amb sa teva companyia (però sense mariconades). No estic d'acord amb s'etòloga. Jo si comprenc el mon. Com dic a s'article basta lletgir a en Darwin. Si lletgeixes la Biblia no t'enteraràs de res i continuament hauràs d'anar a aquesta multinacional anomenada Esglesia perque un ministre de Deu (que ve a ser com un funcionari ben remunerat) t'ho expliqui i t'ho torni a explicar i a més, te faci dir 10 parenostros i 20 avemaries.
Hi ha un llibre que reformula millor a la primatòloga i al pròpi geni Darwin i que te recomàn fervorosament. És sa meva particular Biblia. Així coneixeràs com funciona el mon. Pareix complicat però és supersencill. En el fons són matemàtiques, però s'escriptor, un neodarwinista amb una vocació didàctica extraordinaria, ho fa tan senzill, que és tan asequible i fascinant tan per a un lector premi Nobel com a per a un que just a obtés es graduat escolar. Sempre el tenc a mà. Inclús te podria fer arribar una síntesi meva (inclos comentari) via mail: "EL GEN EGOISTA", de Richard Dawkins.
Aquest llibre explica com per exemple, es voltor que hi ha darrera es nin de Biafra que espera es mori per menjar-se-lo no és dolent. Només segueix es seus instints. Sa naturalesa no se pot jutjar en termes morals. És com és. Només l'homo te capacitat per trascendir ses lleis naturals, virtut a sa capacitat ética. Però m'ensum que encara estam en un estadi a on encara no la hem desenrotllada lo suficientment com per sublimar-la per damunt des nostros instints naturals.
Precisament estic traballant en un assaig (amb es meu mallorquí, si me permets) en aquest tema.
Salut, amic. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|